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  • 2022.06.10

Startup Visa Holder Wei Chai, a FoodTech Startup Founder, Launches “Mona Menu,” an App That Redefines Mobile Food Ordering

スタートアップビザ受給者のウェイ・チャイ氏のFoodTechスタートアップが、モバイルフードデリバリーを再定義するアプリ「Mona Menu」をローンチ

The COVID-19 pandemic made contact-less mobile food ordering a commonplace in our lives. Now, there are so many delivery services featuring hundreds of restaurants and thousands of menus. It’s no wonder that we sometimes find it challenging to decide which dish to go with and end up ordering the same thing again and again.

新型コロナウィルスの感染拡大により、非接触型のモバイルフードデリバリーは私たちの生活に浸透しました。そのおかげで数百のレストランと数千のメニューが揃ったいくつものデリバリーサービスを使えるようになり、便利になりました。

On the other hand, fresh food pics constantly come across Instagram’s timeline, and you find some of your friend’s posts so tempting and wish there were an “order now” button, but you are not sure it’s even available for mobile orders.

 

Enter a brand new “Mona Menu” app released this March, which is essentially a mobile food ordering app with a social twist, with some marketing affiliation bonus. It’s from a FoodTech startup “Mona,” founded by Wei Chai. He was one of the founders selected for the Shibuya Startup Support program in 2021. In fact, he is one of the first receivers of the Shibuya Startup Visa. You can read his back story here.

 

Establishing his company smoothly with the help of the Shibuya Welcome Support, including legal support, let him focus on brushing up on his app and the business model. It led to the successful launch of the company’s flagship product, “Mona Menu,” whose unique features include:

● Each dish has recommendations associated — authentic voices from other users

● Check out popular dishes at the moment with “Live Order View”

● You can also check out your friend’s favorites

● You can become a certified repeat customer of your favorite restaurant to show off your support

● Get paid for your recommendation every time other users complete an order through it (The first affiliate solution for gourmet content)

 

The app is sleek and available for free. Give it a try.

 

Mona Menu (App Store download)

一方、「空間や雰囲気も含めて、あのお店で食べるのが好き」「あそこの店員さんのサービスが素晴らしい」など、やっぱりお店に足を運びたいってお客さんに思われるお店は、とても魅力があるものです。アフターコロナの時代、外食するときには本当に好きなものを好きなお店で味わいたいといった欲求が高まり、お客さんとの関係を大切に築いてきたお店こそ、常連さんはもちろん、新しいお客さんも増えていくことでしょう。

 

そんなとき、この3月にリリースされた「Mona Menu」アプリがきっと役に立ちます。Mona Menuは、レギュラーメニューに加えて、みんなの好きな食べ方や飲み方をメニューに投稿してシェアできるSNS型のモバイル注文・決済アプリです。開発したのはFoodTechスタートアップの株式会社Mona。創業者のウェイ・チャイ氏は2021年にShibuya Startup Supportプログラムに選出されたアントレプレナーの1人で、スタートアップビザの最初の受給者でもあります。彼の創業ストーリーはこちらの記事(英語)で読むことができます。

 

Shibuya Welcome Serviceから法務などのサポートを受けたことで会社設立がスムーズに運び、彼はその分アプリの品質向上やビジネスモデルの洗練に専念できたといいます。こうして成功裏にリリースされたMona Menuには、以下のような特長があります。

  • 料理ごとに、常連客はじめみんなの投稿でメニューが育っていくたのしさ
  • 現在最も人気のある料理を「ライブオーダー」画面でチェック
  • 友達など好みの似た人のお気に入りの食べ方や料理をチェック
  • 好きなお店の「認定リピーター客」になるともらえるさまざまな特典
  • 自分のおすすめ料理を起点に他のユーザーが注文するたびに報酬が支払われる(グルメコンテンツでは初のアフィリエイトソリューションです)

 

アプリは洗練されたデザインで、無料で利用することができます。あなたのスマホにMona Menuを!

 

Mona Menu(App Storeダウンロード

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