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  • 2022.06.09

Shibuya Startup Visa Holder George Reed Awarded Recognition at a Pitch Event Hosted by The Nippon Foundation

渋谷区のスタートアップビザ受給者ジョージ・リードが日本財団主催のピッチイベントで準グランプリを受賞

One of the Shibuya Startup Visa holders was recently awarded the second prize at a pitch event in Tokyo by The Nippon Foundation, a non-profit philanthropic organization devoted to good deeds, including giving hands to young entrepreneurs.

先日、若手起業家の支援をはじめとして多彩な活動に取り組む非営利の慈善団体である日本財団のピッチイベントが東京で開催され、渋谷区のスタートアップビザを保持するアントレプレナーが準グランプリを獲得しました。

The event, “SCM#5 LIVE PITCH NIGHT,” held on Feb. 25, 2022, made the climax of the fifth round of the foundation’s “Social Change Makers (SCM)” program, where it supported a group of founders hand-picked to brush up on their business plans through workshops and mentorship over four months.

 

George Reed, the founder & CEO of Noetic Digital, a startup revolutionizing consumer research with a novel approach that combines crowdsourcing and AI, received the second prize among the twelve startup founders who presented for this pitch contest. He is also one of the earliest receivers of the Shibuya Startup Visa, with the support of the Shibuya Welcome Service (SWS).

 

Noetic Digital leverages AI and crowdsourcing to help businesses ask the right questions in consumer research to get actionable insights through its unique Ask-Analyze-Iterate cycle. It is essentially a consumer research SaaS platform powered by design thinking, Kaizen, or the lean-startup approach. As a result, it makes traditional multi-million dollar research projects that usually take weeks/months things of the past, making them more affordable and efficient; it only takes days or even hours to get the insights.

 

The product combines a cloud-based platform and consultation service to help businesses refine and perfect their approach to any problem-solving, from advocacy and PR messaging to product innovation related to sustainability, public health, or whichever topic businesses are trying to address. Learn more about the product at Noetic Digital’s website.

このイベントは、日本財団の「ソーシャルチェンジメーカーズ(SCM)」プログラムの第5期の締めくくりとして2022年2月25日に開催されたもので、プログラムに選出されたスタートアップ創業者たちを対象に、4か月にわたるワークショップやメンタリングを通じて同財団がビジネスプランの完成度を高める支援をするというものです。

 

クラウドソーシングとAIを組み合わせた斬新なアプローチで消費者調査に革命を起こすスタートアップ、Noetic Digitalの創業者兼CEOのジョージ・リードは、今回のピッチコンテストでプレゼンテーションをおこなったスタートアップ創業者12名の中で準グランプリを受賞しました。彼はまた、Shibuya Welcome Service(SWS)の支援により渋谷区のスタートアップビザをいち早く取得した一人でもあります。

 

Noetic Digitalは、AIとクラウドソーシングを活用し、独自のAsk-Analyze-Iterateサイクルにより、企業が消費者調査において適切な質問を行い、実用的なインサイトを得ることを支援します。これは基本的に、デザイン思考、カイゼン、またはリーンスタートアップのアプローチを採用した消費者調査SaaSプラットフォームです。その斬新なアプローチにより、通常数週間から数か月かかる従来の数千万円規模のリサーチプロジェクトを過去のものとし、より手頃で効率的なものにします。

 

この製品は、クラウドベースのプラットフォームとコンサルテーションサービスを組み合わせ、持続可能性や公衆衛生など、企業が取り組もうとしているあらゆるトピックに関するアドボカシーやPRメッセージ、製品イノベーションなど、あらゆる問題解決へのアプローチを洗練し、完璧にするサポートをします。製品の詳細については、Noetic Digitalのウェブサイト(英語)をご覧ください。

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